JanuszSz, Dzięki leci dla Cb "Pomógł" reszcie również dziękuję
Nierówna praca silnika, wypadające zapłony
Zwiń
X
-
Nierówna praca silnika, wypadające zapłony
Kupiłem Octavie z przebiegiem 140 kkm, od samego początku zaczęła denerwować mnie nierówna praca silnika i drgania przenoszone na karoserie gdy utrzymuje na postoju np. 1000 obr/min. Przy 1500 obr/min słychać nawet delikatne strzały w tłumik.
Ostatnio objawy jakby się nasiliły więc wymieniłem przy przebiegu 148 kkm świece zapłonowe na NKG 27 i kable zapłonowe na Beru ZEF 1224, ale nie odczuwam poprawy.
Po rozgrzaniu silnika nierówna praca jest mniej odczuwalna ale nadal występuje.
Podłączyłem VAG'a nie zapisał się żaden błąd, parametry na biegu jałowym są raczej w normie.
W grupach 14, 15 i 16 na biegu jałowym widać, że zapłony wypadają. Najwięcej przypadków jest na 3 cylindrze sporadycznie na 2 i 4.
Podczas rozgrzewania do temperatury roboczej było około 130 wypadnięć zapłonu.
Przy podniesionych obrotach gdy czuć drgania karoserii VAG zlicza pojedyncze przypadki.
Objawy występują na benzynie i LPG.
Co można by jeszcze sprawdzić aby znaleźć przyczynę ?
-
-
logan_x, To ja Ci napisze tak. Wczoraj miałem podobną sytuacje z moja 01 - obroty np skakały do 1500 na postoju i tak trzymało. Już miałem jechać do mechanika ale jeszcze pozwoliłem sobie zadzwonić do kolegi Mroko i to był "strzał" w 10-tke Poniżej wlewu oleju masz taki mały wężyk który idzie do kolektora zobacz czy się nie wypiął. U mnie to było powodem :diabelski_usmiechZałączone pliki
Komentarz
-
-
Cewka nie dostaje bardziej na gazie, bo zarówno na gazie jak i LPG pracuje tak samo, taką samą iskrę wytwarza, taki sam impuls wysyła. Poprostu LPG trudniej zapalić, dlatego każda najmniejsza niewodolność układu WN będzie natychmiast obnażona. Jeśli będziesz szukał cewki możesz wziąć pod uwagę używkę ale tylko z 1.2 TSI, ja taką wyrwałem za 60pln z przesyłką, produkcja połowa 2012, a więc prawie nówka.
032905106B nasz oryginał
032905106E oryginał stosowany od 2011roku np w 1.2 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_oslogan_x, To ja Ci napisze tak. Wczoraj miałem podobną sytuacje z moja 01 - obroty np skakały do 1500 na postoju i tak trzymało. Już miałem jechać do mechanika ale jeszcze pozwoliłem sobie zadzwonić do kolegi Mroko i to był "strzał" w 10-tke Poniżej wlewu oleju masz taki mały wężyk który idzie do kolektora zobacz czy się nie wypiął. U mnie to było powodem :diabelski_usmiech
Po zasłonięciu wlotu przepustnicy silnik gaśnie, więc raczej nie łapie dużych ilości lewego powietrza.
Chyba umówię się w ASO, sprawdza ciśnienie na cylindrach, szczelność dolotu itp.
Jak ciśnienie wyjdzie ok to zostanie tylko cewka do sprawdzenia, może ktoś z okolic Trójmiasta użyczył by swojej do testów ?
Komentarz
-
Komentarz